www.e-insitu.com

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Home RAZNO Rad na konzervaciji-restauraciji metala i tekstila u Muzeju za umjetnosti i obrt

Rad na konzervaciji-restauraciji metala i tekstila u Muzeju za umjetnosti i obrt

E-mail Ispis
Ocjena: / 2
LošeOdlično 
There are no translations available.

muzej-uo

Maja VELICOGNA-NOVOSELAC, restaurator-savjetnik (voditeljica restauratorskih radionica Muzeja za umjetnost i obrt)
Antonina SRŠA, viši restaurator (Muzej za umjetnost i obrt)

 

S A Ž E T A K

Od akademske godine 2006/07. na Odsjeku za konzervaciju i restauraciju UMAS-a jednom mjesečno održavaju se predavanja gostujućih predavača. Predavanja su otvorena za javnost. Maja Velicogna-Novoselac i Antonina Srša priredile su kratak izvještaj o svom predavanju u kojem su govorile o konzervaciji i restauraciji tekstila u Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu.

 

Dana 4. prosinca 2006., u predavaonici Odsjeka za konzervaciju-restauraciju održale smo predavanje u kojem smo studente Odsjeka upoznale s radom restauratorskih radionica za metal i tekstil Muzeja za umjetnost i obrt u Zagrebu.
Budući da je to bilo prvo predstavljanje muzejskih radionica na Splitskom sveučilištu, odlučile smo se za nešto širi pregled svih djelatnosti radionica, počevši od njihovog izgleda i načina pohranjivanja muzejskih artefakata u depoima do upoznavanja sa svim vrstama materijala, kao i različitim vrstama predmeta koji se u radionicama Muzeja obrađuju.
Potrebno je napomenuti da smo u oba predavanja posebno naglasile važnost dokumentiranja, počevši od detaljne fotodokumentacije i grafičke dokumentacije stanja prije zahvata, koju trebaju pratiti potrebne kemijske i fizikalne analize. Sam tijek zahvata se također dokumentira, a na kraju  završni elaborat objedinjuje  sve faze konzervatorsko-restauratorskog zahvata.

Maja Velicogna-Novoselac je nakon kratkog povijesnog pregleda nastanka i razvoja restauratorskih radionica u Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu predstavila rad restauratorske radionice za metal, staklo i keramiku.
Na odabranim primjerima pokazala je restauratorske zahvate koji se razlikuju ovisno o vrsti materijala od kojeg je predmet izrađen, kao i o stupnju njegove oštećenosti.
U razdoblju od dvadeset godina, koliko radionica djeluje, etički principi i načini zahvata, kao i materijali koji se koriste u restauratorskom zahvatu, bitno su izmijenjeni, što su studenti mogli vidjeti na praktičnim primjerima.
Postavljanje tematskih megaizložbi u Muzeju (Historicizam u Hrvatskoj, Secesija u Hrvatskoj, Skriveno blago i dr.) na kojima se izlagao veliki broj predmeta od raznovrsnih materijala, npr. stakla, keramike i porculana, bjelokosti i kože, stvorilo je novi problem u radu restauratorskih radionica, jer se trebalo izučiti i za obradu novih materijala za koje postoje radionice u Muzeju.
Na različitim primjerima kolegica Velicogna-Novoselac je pokazala kako se taj problem rješavao.

Antonina Srša predstavila je rad restauratorske radionice za tekstil. Upoznala je studente s raznovrsnim predmetima koji dolaze u radionicu na konzervatorsko-restauratorski zahvat. Zbirka tekstila posjeduje predmete u rasponu od velikih objekata, kao što su tapiserije i tepisi, zatim komplicirane svečane i balske haljine, crkveni tekstil (kazule, dalmatike, antependije itd.), zbirku mode (haljine, šeširi, suncobrani, donje rublje, modni dodatci...) itd. Iako svi ti predmeti spadaju zbirci tekstila, pristup restauratorskom zahvatu je za svaki od tih predmeta bitno drugačiji, što se ovim izlaganjem htjelo naglasiti.
Objavljeno: 25. siječnja 2007.


























































Lektorirano 27. listopada 2011. (M. G. Milić)



















































vns_001m.jpg

Čaša, kraj XIX.. st., Murano, stanje prije zahvata

vns_002m.jpg

Čaša, kraj XIX. st., Murano, stanje nakon zahvata

vns_003m.jpg

Monstranca, XVII. st., Augsburg, stanje prije zahvata

vns_004m.jpg

Monstranca, XVII. st., Augsburg, stanje nakon zahvata


vns_005m.jpg
Monstranca, stanje tijekom zahvata, detalj
vns_006m.jpg
Monstranca, stanje tijekom zahvata
vns_007m.jpg
Kazula, poč. XV. st., Italija (križ); XVIII. st., Francuska (podloga), stanje nakon zahvata
vns_008m.jpg
Tapiserija, oko 1500. g., Tournai, stanje nakon zahvata
vns_010m.jpg
Tapiserija, oko 1500. g., Tournai, stanje prije zahvata

vns_009m.jpg
Haljina, 1883. g., Beč, stanje nakon zahvata

  No Comments.
Discuss this item on the forums. (0 posts)

Login Form

301 Moved Permanently

301 Moved Permanently


cloudflare